ronjaaaandersson

Alla inlägg den 2 augusti 2015

Av Ronja Andersson - 2 augusti 2015 23:02

Heej!


I helgen har det varit hemmatävling, alltså här i Vännäs. Det var tävling fredag-lördag. Nagar gick bara en klass på fredag, och Lindy gick båda dagna.

Har haft en gaaaalet bra helg kan man säga!


Fredag:

Lindy LC: Man kan väl säga att hon började helgen rätt bra! 0-0 fel och en 2:a plac, 3 tiondelar från vinst ;)


Nagar LB: Det började ÖSREGNA just när jag var på framhoppningen, banan blev en sjö. Men mina hästar brydde sig inte vilket var skönt. Superrunda med Nagar, 0-0 fel, korta svängar i omhoppningen. Låg i ledningen med honom tills det var 2 kvar. Slutade på en 3:e placering ;)


Lindy LB: Jag var näst sist med Lindy. Tog samma svängar som med Nagar men gasade mer på linjen mot sista hindret vilket gjorde att jag Vann med henne! ;) Så 1:a med Lindy o 3:a med Nagar i samma klass ;)


Lördag:


Lindy LB, bed A1:a, första omgången i Div 1: Först grunden, hade lite tur på något hinder, men det ska man också ha. 0 fel och vidare till omhoppning. 9 av 13 gick till omhoppning. Jag var riktigt taggad, och Lindy var med på noterna. Tog dom snävaste svängarna som bara gick, och gasade där emellan.  Rallyräkan bevisade återigen att hon är snabbast. Vinst med 5 sekunder!     


Alltså, 4 starter och 4 placeringar. 2 vinster o 1 andraplats med Lindy aka Rallyräkan, och en 3:e plats med Nagar ;)

Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards