ronjaaaandersson

Alla inlägg den 10 augusti 2015

Av Ronja Andersson - 10 augusti 2015 22:31

Heej!


I Helgen har vi varit på tävling i Skellefteå med Ranka. Väldigt fina rundor, men dock inga placeringar den här gången iallafall.


Fredag: 1m. - Hon var lite spänd när jag kom in på banan, men det släppte snabbt! Det var en lite tråkig bana. Bara orelaterade linjer. Jag åkte bara mellan 1an o 2an så hon rev 2:an. Sen skärpte jag till mig och började rida, resten var helt ok!


Lördag: 1m - Gjorde inte om samma misstag som på fredagen. Red heelt klockrent runt hela banan. Grunden var klockren! Omhoppningen också. Fram till sista hindret där jag gjorde världens ponnysväng. Blev ett stopp, skulle ha lagt till lite mer ben. Hade vi inte fått det där stoppet hade vi vunnit! Men men. Bära eller brista. Ibland måste man chansa för att vinna!


Söndag: Det var en cup i 1m klasserna. Och dom 12 bästa från fredag och dom 12 bästa från lördagen gick vidare till finalen på söndagen. Jag var första reserv och fick inte rida den. Så vi efteranmälde till 1.10 istället. Vår andra 1.10 tillsammans! Vi debuterade det i skellefteå förra året. Har inte ens hoppat det på träningarna på slutet ;) Det var riktigt maxat kan jag säga! Men Ranka hoppar ju lix ändå 1.50 över alla hinder så det gick bra ;)

Jag red verkligen runt hela banan. Halvhalter lite då och då. Rätade upp mig mot räckena osv. Väääldigt fin runda, dock ett liiiiitet pet på 3:an (ett räcke som typ mer än hälften rev). Vet egentligen inte varför hon rev det men.

Är väldigt nöjd!!


Har varit en bra helg! Och nu laddar vi om till tävling på hemmaplan om 2 veckor! :)


Bilder fotade av: Agnes Zedig.

                    


Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards