ronjaaaandersson

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2015

Tävling, Ranka - Vännäs!

Av Ronja Andersson - 25 augusti 2015 22:05

Heej!


I  helgen har det varit en tredagars tävling här hemma i Vännäs, storhäst. Och jag hoppade Ranka, alla 3 dagar. Hon fick gå 1 klass per dag bara för att spara på hennes ben.


Har varit en bra helg! Ranka har verkligen hoppat strålande, och jag har ridit bra ;)


Här har ni lite resultat:

Fredag 1m. : Mamma o pappa var på begravning så jag var själv där. Men som tur var så hade jag bästa coachen Sandra som hjälpte mig på framhoppningen. Red en säker felfri runda, som räckte till en 3:e placering! Har inte så mycket mer att skriva om den rundan, bara att det var äldigt jämt och bra på alla linjer :)


Foton : Sandra Bingebo


Lördag: 1.10 , DM kval 1. : Alltså, första omgången i Distriktsmästerskapet för Juniorer och Young Rider. Galet bra framhoppning, och den dagen var mamma med och kunde hjälpa till. Lika fin på banan. Stadig runda, perfekt grund! Men, tror ni inte jag rev sista hindret i omhoppningen... Börjar bli en vana nu! Skulle ha låtit bli att ta den sista förhållningen. Men lite tur kunde jag väl ändå fått ha där!

Foto: Sandra Bingebo ;)


Söndag, debut 1.15 DM final: Blev visst debut i 1.15 för både mig och hästen. Hade egentligen inte tänkt det, men eftersom vi låg 3:a i DM:et inför sista omgången så gjorde jag det. Helt magisk på framhoppningen. Likaså inne på banan. En nästintill perfekt grundomgång, ett litet pet i en väldigt maxad omhoppning säger jag verkligen ingenting om!, de flesta hinderna i omhoppningen låg nog på LA (1.20) Galet nöjd! Vi har aldrig någonsin tränat på 1.15, men det märktes då inte!

Iallafall så slutade vi 2:a i DM:et för Juniorer och Young Rider!

Ranka slutar aldrig förvåna mig, fantastiska lilla häst!


Foton: Gabriella Lindberg!


Ja vad ska man säga, DM silver på både ponny och storhäst!   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Andersson - 20 juni 2017 00:21

8688919412

Av Ronja Andersson - 29 november 2016 13:46

Här kommer en liten presentation om hästarna som står i stallet just nu!   Först ut blir So Long (Lasse): Min egna häst som vi köpte i augusti. Valack-f.09 e. Lux Z-Stakkato. Vi har hunnit starta några tävlingar, och varit med på Ungdomslandslage...

Av Ronja Andersson - 27 september 2016 21:25


I helgen var vi i Näset, Sundsvall på Ungdomslandslagens Breddträning. Det var för alla ponnyryttare, childrens och juniorer som har tävlat minst LA, och som satsar mot toppen! Det var en 2 dagars träning för Fredrik Spetz, som är en duktig ryttare p...

Av Ronja Andersson - 20 september 2016 21:49

I helgen var vi på ponnytävling i Piteå. Pappa fick vara hemma för att ta hand om hästarna medans jag, mamma och saga åkte med Acke och Kingen. Saga hoppade Kingen och jag fick leka B-ponnyryttare igen då jag hoppade Acke. Jag red LC-LB på lördagen...

Av Ronja Andersson - 5 september 2016 21:45

I torsdags och fredagd var Pontus Westergren här i Vännäs igen och höll träningar. Jag var med och red med Lasse :)   Första dagen tränade vi på att lägga volter. Tiometersvolter. Vi gjorde det i skritt, trav och galopp, med och utan hinder, med...

Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards