ronjaaaandersson

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2015

Tävling Surf!

Av Ronja Andersson - 17 augusti 2015 23:27

Heej!


I helgen (lördag-söndag) har det varit ponnytävling på Surf. Har hoppat både Lindy o Nagar. En riktig oturshelg har det varit. Fyrafelshelg kan man även kalla det...


Lördag:


Lindy LB: Hon var inte alls lika tittig/spänd som hon brukar vara i första klassen. Skönt! 4 fel i grunden. Ett pet på 2:an, som var ett räcke där jag inte fick tillbaka henne i tid. Resten var helt ok!


Nagar LB, DM omg. 1: Jag tänkte verkligen runt heela banan, grunden var klockren! Snabb tid i omhoppningen. Men 4 fel på SISTA hindret. Annars hade jag vunnit... Ni fattar inte hur irriterad jag var... Han nuddade knappt bommen.


Nagar LA: Var bara att ladda om. Fick inte igenom förhållningen i tid, så han rev en oxer. Sen rev han något mer också. Men annars var det bra. Det var en linje som var riiiiktigt svår. Oxer-räcke kombination med ett galoppsprång, sen var det 7 galoppsprång fram till en till oxer-räcke kombination med 1 galoppsprång. Där fick man tänka till ordentlig, det gick ju lixom inte att komma in i sken och hoppas på det bästa ;)


Söndag:


Lindy LB: Revanschsugen var bara förnamnet. Tänkte runt hela banan, förhållning här, fram där, räta upp dig då osv. Jättefin runda med fina språng. Men nej, tror ni inte att hon river sista hindret i grunden... Kunde verkligen inte ha gjort på något annat sätt, man får då aldrig ha tur...


Var väldigt sugen på att hoppa LAn med Lindy, men när vi såg banskissen strök vi henne. Det var bla. en trekombination med oxer som A hinder med. Och sen var det inte hennes typ av bana. Så det får bli en annan gång.


Iallafall så hoppade jag Nagar i LA, som var andra och sista omgången i DM:et.

Han var galet fin på framridningen och framhoppningen. Satte mer tryck i honom så han skulle ta i mer över hinderna. Väl inne på banan så var väl dom första 3 hinderna inte jättebra. Tryckte iväg honom lite på ettan (som var en trippel). Och mellan 2an o 3an tog jag förhållning men lite för sent. Så jag hann inte bli klar i tid. Rev den oxern. Sen skärpte vi till oss. Resten av banan var hur bra som helst! Strålande 3 kombination. Även fast den var väääldigt trång! Slutade på 4 fel. Endast 1 felfri av c-ponnyerna. 2:a i klassen och totalt 2:a i Distriktsmäserskapet!!!! (med endast typ en poäng från ettan men)


Det har tydligen varit helt omöjligt för mig att vara felfri i helgen. Men det är tur jag fick med mig 2 rosetter hem iallafall ;) #Vigillarrosetter ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Andersson - 20 juni 2017 00:21

8688919412

Av Ronja Andersson - 29 november 2016 13:46

Här kommer en liten presentation om hästarna som står i stallet just nu!   Först ut blir So Long (Lasse): Min egna häst som vi köpte i augusti. Valack-f.09 e. Lux Z-Stakkato. Vi har hunnit starta några tävlingar, och varit med på Ungdomslandslage...

Av Ronja Andersson - 27 september 2016 21:25


I helgen var vi i Näset, Sundsvall på Ungdomslandslagens Breddträning. Det var för alla ponnyryttare, childrens och juniorer som har tävlat minst LA, och som satsar mot toppen! Det var en 2 dagars träning för Fredrik Spetz, som är en duktig ryttare p...

Av Ronja Andersson - 20 september 2016 21:49

I helgen var vi på ponnytävling i Piteå. Pappa fick vara hemma för att ta hand om hästarna medans jag, mamma och saga åkte med Acke och Kingen. Saga hoppade Kingen och jag fick leka B-ponnyryttare igen då jag hoppade Acke. Jag red LC-LB på lördagen...

Av Ronja Andersson - 5 september 2016 21:45

I torsdags och fredagd var Pontus Westergren här i Vännäs igen och höll träningar. Jag var med och red med Lasse :)   Första dagen tränade vi på att lägga volter. Tiometersvolter. Vi gjorde det i skritt, trav och galopp, med och utan hinder, med...

Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards