ronjaaaandersson

Alla inlägg den 24 februari 2014

Av Ronja Andersson - 24 februari 2014 18:13

Heej!


Igår satte tävlingarna igång på riktigt! Jag och Nagar hoppade våran första tävling för den här säsongen.

Hoppade L:B och L:A


I LB var mitt mål att rida lugnt, men ändå med bra tryck i galoppen och ta korta vägar.

Jag red fram i typ en timme, bara för att hinna rida igenom honom ordentligt. Jag red mycket tempoväxlingar och jag flyttade honom även undan för skänkeln.

Sen när jag fick komma in på framhoppningen rullade jag över lilla ganska många gånger, innan jag gick över och hoppade räcket och oxern bara några gånger.

Känslan när det var min tur att gå in på banan var jättebra!

Jag hade kommit på hur jag skulle rida och det verkade funka. För väl inne på banan var allt klockrent! Fanns helt seriöst ingenting att klaga på!  Känslan var på topp kan jag säga! En fin dubbelnolla med korta vägar resulterade med en 3:e plac.


Sen hoppade jag L:A


Framhoppningen där var som en dröm! Avslutade med att hoppa räcket från spåret, och han hoppade som en gud!

Väl inne på banan blev han faktiskt trott eller ej för lydig! För när jag kom ur sväng mot tvåan, en stor fet oxer låg vi jättestort så han stannade eller vad vi nu kan kalla det. Sen tog jag om det igen och han hoppade resten av banan jättebra, dock 2 små pet. Men det spelar ingen roll, för det är känslan som är den viktiga!


Jag är iallafall riktigt nöjd! Min fina Stjärna <3

Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards