ronjaaaandersson

Alla inlägg den 15 februari 2014

Av Ronja Andersson - 15 februari 2014 23:22

Hej! Igår (fredag) spenderade vi hela kvällen på Norrmalm med klubbtävling. Jag hoppade Nagar i LB och LA.
Och ja vad ska man säga. Det var inte de bästa rundorna, men om man kollar på resultatet så var det väl inte helt åt skogen!
Han var superfin på framhoppningen till båda klasserna. Men när jag kom in på banan blev han en tiger! Spänd och stark... I LB valde jag att (försöka) rida lugnt runt hela banan och bara svänga snävt i omhoppningen istället. Det gick väl rätt bra, men han petade en oxer som vi hoppade jättesnävt i omhoppningen.
Vi slutade på en andraplats efter Frida Carlsson som hade 4 fel och 31,8 och jag hade 4 fel o 31,9 sekunder. Alltså en hundradel! Går inte ens att räkna eftersom att det var manuell tidtagning och inte en dator.

Sen hoppade vi LA. Och han var som sagt sjukt fin på framhoppningen men inne på banan var det en helt annan ponny. Så fort han såg ett hinder tog han egna beslut och stack. Okej, helt katastrof var det väl inte men. Känslan var inte den bästa om jag säger så.
Min fantastiska ponny lyckades ändå få upp benen över alla hinder och vi nollade! Ingen kan komma o säga att han inte är snabb i benen iallafall!

Nä nu blir det att ligga i hårdträning så att jag hittar något knep på hur jag ska rida och att även hitta ett bett han trivs med. Just nu lutar det åt ett Flippanbett, men vi får se senare hur det känns.

Här kommer iallafall några bilder som snälla Vilma Bäckström fotade från tävlingen.

Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards