ronjaaaandersson

Alla inlägg den 19 juli 2015

Av Ronja Andersson - 19 juli 2015 22:33

Heej!


I helgen var jag och mamma i Sundsvall. Jag tävlade Ranka i Näset. Vi åkte i i torsdags, kom fram kl 22.30


I Fredags hoppade jag en 1 meter. Hon var väldigt fin! Trodde hon skulle vara spänd inne på banan då det här var andra tävlingen på hela året för hennes del. Men inte alls.

0-0 fel, gick upp i ledningen! Hon kom lite nära på nåt hinder, men en bra runda! Tyckte inte jag red jättefort i omhoppningen, men ändå låg jag i ledningen väldigt länge!!

Slutade med en 3:e plats!!   


I Lördags hoppade jag också 1 meter. Red helt klockrent runt hela banan. Mycket bättre rytm än i fredags. Rev första hindret i omhoppningen då hon kom lite på sväng, och tittade till på nån utfyllnad som stog under hindret just när hon hoppade av. Men annars riktigt bra. Hade en bra tid, även om jag skulle ha kunnat ridit ännu fortare om jag var felfri! Hade vi inte haft 4 fel hade jag blivit 3:a igen ;)

Men jag är riktigt riktigt nöjd!! Ranka ar så fin, hoppade väldigt bra språng (som vanligt).

Det är så kul att tävla storhäst!!!!!


Hon fick bara gå en klass per dag, och bara 2 dagar. Hon har ju haft problem med hennes ena ben, så vi är rädda om henne. Men nästa tävling i Skellefteå om några veckor ska hon gå 3 dagar :)


Fina Ranka på kvällspromenad i solen i lördags. Hon blänker så fint!

Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards