ronjaaaandersson

Alla inlägg den 7 juli 2015

Av Ronja Andersson - 7 juli 2015 22:31

Heej!


I helgen har det varit fullt upp! Stor tävling på Hippo, med alla våra 4 ponnysar.

Här kommer lite resultat!;)


Fredag:


Lindy LC: Suuuperrunda! Hon brukar ju alltid vara spänd och stå emot i första klassen, men inte alls! Jättebra grund, och en riktig räseromhoppning gav oss Vinst!! Snabbast av alla kategorier;)


Nagar LB+: Red på baucherbett eftersom jag tränade på det för Carro och det funkade. Han var lite stark, men inte så farligt. Gick i mål med ett pet i omhoppningen då jag blev fast i handen i en sväng. Men med endast 1 felfri, och jag var snabbaste 4 felaren så blev vi 2:a ;)


Hade tänkt hoppa LA med Nagar den dagen också, men då det var över 30 grader varmt så valde jag att inte göra det.


Lördag:


Lindy LB: Hon var riktigt pigg, när jag vände upp mot ettan ökade hon, och då hann jag inte få tillbaka henne till 2:an som var ett räcke. Så vi rev det. Resten av banan var helt OK. Fick påminna henne lite ibland att det var jag som skulle bestämma tempo.


Nagar LB: Red på hack, då han fick sår i munnen av det andra. 4 fel i grunden även på han. Jag skulle ta tillbaka innan en oxer, men då fick han upp huvudet för högt och rev den. Men förutom det så kändes det hyfsat bra.


Söndag:

Lindy LB: Heeeelt klockren runda med superfina språng. 4 fel på sista hindret... SUCK! Det var en linje som ca 75 % av C-ponnyerna rev. Antingen fick man rida på 8 korta galoppsprång, eller på 7 fram. Jag red på 8. Men fick tillbaka henne för sent så hon rev det räcket. Men jag är ändå väldigt nöjd med henne så bra som hon hoppade! 4 fel kan ju alla få.


Nagar LB:  Red på hack igen, men med kortare martingal så han inte skulle få upp huvudet så högt. Han hoppade bättre så, men blev starkare.

En bra runda även med han! Fram till sista linjen. Rev oxern då han kom lite nära, och red på 8 korta även med han. Men han klarade sista hindret.


Summerar en bra helg, med duktiga hästar, trevlig tävling och fina priser!!



Här kommer några bilder, fotade av Jennifer Hägg! :)


Omhoppning med RäserLindy!

LB+ är liiitee för lågt för Nagar ;)


Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards