ronjaaaandersson

Alla inlägg den 14 april 2014

Av Ronja Andersson - 14 april 2014 20:43

Halloj!


I helgen har det varit hopptävling i Vännäs, både för storhäst och ponny. Jag har varit funktionär och hästskötare då jag inte har tävlat något. Jag hade tänkt tävla Ranka, men min ***** (<--- tolka det som vad ni vill) pappa sa nej. Så det var bara Saga som tävlade. Hon red jättefina rundor med bra resultat, så det var kul!


En annan sak som inte alls var kul var att i Fredags när vi kom hem från tävlingen skulle jag gå och hälsa på Nagar i hagen.  Men då såg jag att hans öga var helt igensvällt, det gick inte ens att öppna. Så vi ringde direkt veterinären och hon kom och tittade på honom. Vi hittade ett litet sår i ögat som han fick medicin för. Men vi vet inte hur han fick det. Han kan ha rullat sig och fått in något skräp i ögat eller liknande. Det bästa är att han är helt bra nu. MEN... tyvärr är det karrens på medicinen han fick. Så vi åker inte och tävlar i Sundsvall nästa helg, vilket innebär att vi missar andra omgången i elitserien :( Känns väldigt surt då ögat är helt återställt.

VARFÖR skulle det just hända Nagar. VARFÖR skulle det just hända Nagar nu när han går som bäst. VARFÖR skulle det hända överhuvud taget... Är ganska irriterad just nu, men det är väl bara att bita ihop poch se till att vi är fit 4 fight när utetävlingarna börjar!

Fina Saga och Maja! ^


Nagars öga...

Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards