ronjaaaandersson

Alla inlägg den 28 december 2014

Av Ronja Andersson - 28 december 2014 18:28

Hej!


För någon vecka sen började vi äntligen sätta igång våra hästar. Nagar har skrittat och travat ett tag och igår började jag galoppera lite med honom.

Lindy har vi longerat några gånger innan jag började rida henne. Och första gången jag red henne var i förrgår (fredags). Mamma fick gå med henne en liten bit innan jag satte upp. Även fast hon var livrädd för mig i början när jag red, så slappnade hon tillslut av.

Vi gick ner till ridhuset där mamma longerade mig i trav och galopp en stund innan jag red själv. Och hon var jättesnäll! Trodde hon skulle vara jättepigg och rädd för allt, men det var hon verkligen inte!


Ranka håller vi fortfarande på att skritta, och det går också bra. Vi rukar ta henne på släp ibland, annars går mamma med henne.


Längtar till första träningen som är den 12 Januari för Lotta Björe!




Tror vi måste klippa Lindy innan träningen =) Här är en bild från igår när vi hade ridit i ridhuset i ca 30 min. :

Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards