ronjaaaandersson

Direktlänk till inlägg 2 november 2015

Inomhus-SM 2015 Sundsvall

Av Ronja Andersson - 2 november 2015 21:11

Heej!


Igårkväll kom vi hem efter en galet rolig vecka på ponny SM i Sundsvall. Fina hästar, mycket kompisar och en väldigt bra arrangerad tävling. Kan det bli bättre?! 


Vi åkte iallafall i Onsdags. Innan alla grejor var fixade och hästarna lastade så var klockan 16.30 när vi for. Var framme ca 20.00 Innan alla grejor och hästarna var färdiginstallerade var klockan rätt mycket så sen var det bara att gå och lägga sig ;) 


På Torsdagen började tävlingen kl 11. Jag red en Warm-up med Nagar, LB bed. A. Han var jättepigg på framridningen ;) Och vi var nog lika glada båda två. Han var lika pigg och glad inne på banan, och det slutade med 0 fel och världens största rosett! ;)


På fredagen red jag Alfab Cup omgång 1. Också en LB bed A. Vi var lika glada, samspelta och överrens där. Så vi körde en repris på gårdagen. 0 fel och rosett!


Hoppade även en LA bed A:0 den dagen. Och jag var laddad till 110 %. Vi hade redan vunnit på framhoppningen, shiiiit så fin han var där. Och jag har nog aldrig ridit honom så bra!

Inne på banan fick vi en tråkig start. Han rev ettan... Och jag vet inte varför. 

Sen till tvåan blev det lite krångligt. Hade bestämt vilken väg jag skulle gå, men dom hade längt ut den linjen åt det hållet (vilket jag märkte när jag red genom den väldigt snäva svängen)  så jag vände typ upp just runt hinderstödet. Och eftersom det var en linje så stämde inte avståndet och jag fick lägga in ett till galoppsprång till trean vilket gjorde att han kom lite nära och rev. Men sen blev det riktigt bra, och jag red bra o hästen hoppade strålande! ;)


Lördag hoppade jag LA. Alfab Cup Final. En ganska teknisk bana, men jag hade en plan framför mig hur jag skulle rida. Ta tillbaka där, rid ut där, räta upp mig där osv. Tänkte på alla detaljer. 

Men jag vet inte vad som hände. 3 rivningar... Det har Nagar aldrig. Okej, han kom lite nära på 3:an, därför rev han den. Men sen rev han ut ur 3 kombinationen och ett annat räcke helt utan anledning. Tråkigt. Jag hade ju bestämt mig för att vinna Alfab cupen. 

Men men. Hade en väldigt bra känsla runt hela banan iallafall, och jag följde planen! 


Efter jag hoppat klart kollade vi på omgång 1 av SM, och sen grillade vi och hade mys i lastbilen!


Efter jag hoppat på lördagen var jag osäker på om jag skulle rida på söndagen. Var bara så konstigt att han rev 3 hinder. Och med bakbenen på 2 av dom. Antingen så kan han ju vara trött eller vara spänd i bakknäna. 

Men sent på lördagkväll bestämde jag mig. Jag skulle rida. 


Så på söndagen red jag också en LA, bed. A:0/A:0. Och då testade jag hålla en bättre jämnare galopp och bara ha låg stadig hand, istället för att sitta och lägga honom exakt på milimetern rätt på hinderna hela tiden. 

Och han var riktigt fin! Grunden var klockren. Sen i omhoppningen vart han stark och jag fick inte igenom tygeltagen. Kanske berodde på att han blev lite trött men. 2 ner iallafall. Men en riktigt bra känsla hade jag iallafall. Myycket jämnare galopp!


Så vi summerar en halvbra helg resultatmssigt, men det är ju trots allt känslan som räknas och den har varit på topp! 


Att få avsluta tävlingssäsongen på en så bra ordnad tävling med massor av trevliga funktionärer, bra banor av Leif Hall och riktigt bra priser har varit toppen! En tävling jag sent kommer att glömma! TACK Sundsvalls ridklubb för den här gången! #ponnysm2015sundsvall


Kvällsutsikt över ca 200 boxar!

       



Att få rida in där för fullsatta läktare var riktigt häftigt!

         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Andersson - 20 juni 2017 00:21

8688919412

Av Ronja Andersson - 29 november 2016 13:46

Här kommer en liten presentation om hästarna som står i stallet just nu!   Först ut blir So Long (Lasse): Min egna häst som vi köpte i augusti. Valack-f.09 e. Lux Z-Stakkato. Vi har hunnit starta några tävlingar, och varit med på Ungdomslandslage...

Av Ronja Andersson - 27 september 2016 21:25


I helgen var vi i Näset, Sundsvall på Ungdomslandslagens Breddträning. Det var för alla ponnyryttare, childrens och juniorer som har tävlat minst LA, och som satsar mot toppen! Det var en 2 dagars träning för Fredrik Spetz, som är en duktig ryttare p...

Av Ronja Andersson - 20 september 2016 21:49

I helgen var vi på ponnytävling i Piteå. Pappa fick vara hemma för att ta hand om hästarna medans jag, mamma och saga åkte med Acke och Kingen. Saga hoppade Kingen och jag fick leka B-ponnyryttare igen då jag hoppade Acke. Jag red LC-LB på lördagen...

Av Ronja Andersson - 5 september 2016 21:45

I torsdags och fredagd var Pontus Westergren här i Vännäs igen och höll träningar. Jag var med och red med Lasse :)   Första dagen tränade vi på att lägga volter. Tiometersvolter. Vi gjorde det i skritt, trav och galopp, med och utan hinder, med...

Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards