ronjaaaandersson

Direktlänk till inlägg 17 mars 2014

Tävling Timrå

Av Ronja Andersson - 17 mars 2014 20:27

Halloj!


I helgen har jag och Nagar tävlat i Timrå, så jag tänkte berätta lite om det.


Vi började första dagen med en L:a bedömning A:0. Han var inte riktigt igång i början, så vi fick ett litet skitpet på tvåan. Men sedan när båda vaknade gick det jättebra.


Sen gick jag och hälsade på Zarre, eftersom han numera är ridskoleponny i Timrå om ni inte läste det i förra inlägget. Han kände igen mig på en gång när jag ropade på honom i hagen <3

På kvällen åkte vi även och hälsade på Bosse, vilket var jättemysigt!


Dag 2 hoppade jag först L:a.

Nagar hoppade superbra på framhoppningen och lika bra inne på banan. Det var en bedömning A:0/A:0. Men det var en ganska tråkig omhoppning, utan svängar. Så jag bestämde mig för att göra en lugn runda och få en bra känsla. Det gick jättebra! Han hoppade jättefint och jag red bra. Och det slutade med en fjärde placering.


Sen var det dags att debutera Msv B!!

Jag var skitnervös när jag gick banan, men väl inne på framhoppningen släppte allt. Hästen hoppade som aldrig förr och jag red faktiskt jättebra :)  Vi gick in på banan med en bra känsla och fick NOLL FEL PÅ HINDER men ett ynka tidsfel (11 hundradelar över maxtiden). Men jag hade aldrig ens kunnat drömma om att nolla första Msv B:n. Hade som mål att ha runt 12 fel. Med det skulle jag bli jättenöjd men... Bättre kunde det inte gått! Har fortfarande inte riktigt smält det =) Slutade dessutom på en andraplacering!


Blev ett kort inlägg nu, men...


Godnatt! //Ronja

Nagar är inte så stressad på tävlingsplatsen =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Andersson - 20 juni 2017 00:21

8688919412

Av Ronja Andersson - 29 november 2016 13:46

Här kommer en liten presentation om hästarna som står i stallet just nu!   Först ut blir So Long (Lasse): Min egna häst som vi köpte i augusti. Valack-f.09 e. Lux Z-Stakkato. Vi har hunnit starta några tävlingar, och varit med på Ungdomslandslage...

Av Ronja Andersson - 27 september 2016 21:25


I helgen var vi i Näset, Sundsvall på Ungdomslandslagens Breddträning. Det var för alla ponnyryttare, childrens och juniorer som har tävlat minst LA, och som satsar mot toppen! Det var en 2 dagars träning för Fredrik Spetz, som är en duktig ryttare p...

Av Ronja Andersson - 20 september 2016 21:49

I helgen var vi på ponnytävling i Piteå. Pappa fick vara hemma för att ta hand om hästarna medans jag, mamma och saga åkte med Acke och Kingen. Saga hoppade Kingen och jag fick leka B-ponnyryttare igen då jag hoppade Acke. Jag red LC-LB på lördagen...

Av Ronja Andersson - 5 september 2016 21:45

I torsdags och fredagd var Pontus Westergren här i Vännäs igen och höll träningar. Jag var med och red med Lasse :)   Första dagen tränade vi på att lägga volter. Tiometersvolter. Vi gjorde det i skritt, trav och galopp, med och utan hinder, med...

Presentation


Kul att du hittade hit. Jag heter Ronja och på den här bloggen får du läsa om mig och mina 4 hästar. Här skriver jag om träning, tävling och min vardag.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards